Qui som?

TEAdir és una associació sense ànim de lucre, integrada per pares, mares i familiars de persones amb Trastorn de l’Espectre Autista o algun tipus de problemàtica de salut mental i/o discapacitat, i adults amb directament implicats en aquests diagnòstics.

Creada al 2010, TEAdir compta en aquests moments amb més de 200 famílies associades, que participen de les activitats i serveis que oferim en les tres delegacions de l’entitat: Barcelona, Sant de Llobregat i Terrassa.

Des de TEAdir defensem la pluralitat d’abordatges educatius i terapèutics per a l’autisme, per a les problemàtiques de salut mental o discapacitat intel·lectual, i treballem per a que la nostra sensibilitat com a familiars, i com a persones directament implicades en aquestes qüestions, estigui representada social i políticament.

Treballem per a que els nostres fills i filles (infants, adolescents i adults), i les persones directament afectades, s’insereixin a la seva manera a la societat. Amb aquest objectiu posem en marxa serveis que, com a societat, ens calen.

Les activitats i serveis de TEAdir estan dirigits a infants, nens i nenes, adolescents, joves i adults, i tenen una perspectiva terapèutica, per tal que afavoreixis tant el vincle amb els altres com l’assoliment de l’experiència d’una vida plena.

Els fins de l’associació són:

1. Treballar per a la inclusió social de les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista o amb problemàtiques de salut mental i/o discapacitat intel·lectual.

2. Promoure la creació i el funcionament de centres de tractament, públic i privats, per a infants, adolescents i adults afectats de Trastorns de l’Espectre Autista o amb problemàtiques de salut mental i/o discapacitat intel·lectual, en base a criteris d’eficàcia i eficiència de les intervencions promogudes.

3. Encapçalar iniciatives dirigides a les administracions per tal de vetllar per l’atenció pública, integral i de qualitat des infants, adolescents i adults afectats de Trastorns de l’Espectre Autista o amb problemàtiques de salut mental i/o discapacitat intel·lectual.

4. Formació de pares, mares i familiars, i de professionals diversos, implicats en l’acompanyament i la cura de les persones amb Trastorns de l’Espectre Autista o amb problemàtiques de salut mental i/o discapacitat intel·lectual.

5. Implicació en el treball conjunt amb altres entitats afins (associacions, federacions, cooperatives i altres).

6. Fomentar l’associacionisme i el voluntariat com agents de transformació social.

TEAdir compta amb un equip de professionals amb una formació específica en el camp del TEA o de les problemàtiques pròpies de salut mental, que segueix el programa de formació continuada de l’entitat.

Així mateix, el programa de voluntariat de TEAdir acull a persones interessades en el nostre treball, afavorint la inserció del nostre projecte en el teixit social i associatiu.